EYLÜL ROMANININ ÖZETİ - MEHMET RAUF

EYLÜL ROMANININ ÖNEMİ

11.sınıf edebiyat, eylül, eylül kitap özeti, eylül özet, eylül özeti, eylül roman özeti, eylül romanının özeti, kitap özetleri, serveti fünun edebiyatı sanatçıları,

Bu eser, Mehmet Rauf tarafından 1900 yılında yazılmıştır. Bu eser Türk edebiyatının ilk psikolojik romanıdır.

 EYLÜL ROMANININ ÖZETİ - MEHMET RAUF

Suat Hanım ile Süreyya Bey beş yıldır evlidir. Bir yaz dönemi için Boğaziçi'nden küçük bir ev kiralarlar. Bu karı-koca çok mutludurlar. 

Süreyya Bey'in arkadaşı Necip Bey, aile dostlarıdır ve sık sık onların evlerine gelmektedir. Bazı gecelerde de konuk olarak evlerinde kalır.

eylul romaninin ozeti mehmet rauf
EYLÜL ROMANININ ÖZETİ - MEHMET RAUF
Necip, Süreyya Bey'in eşi Suat'a karşı derin bir saygı beslemektedir. Bu saygı, bir zaman sonra çok güçlü bir sevgiye dönüşür. Necip, bu sevgiyi kendi içine atar; kendi içinde saklar. Bir gün artık dayanamaz ve Suat'ın eldivenlerinden birinin tekini çalar. Aradan bir süre geçer ve Necip hastalanır. Bu hastalığın nöbetleri sırasında Necip, çaldığı eldiven tekini sayıklar. Bu durumu öğrenen Suat, eldivenin diğer tekini de Necip'e verir. Böylelikle her ikisinin de aşkı açığa çıkmış olur. Ancak iki sevgili de Süreyya'ya ihanet etmez ve bu aşk onların içinde yaşar. 

Günler geçer. Yaz bitmiş, kış gelmiştir. Tekrar konağa taşınan Suat ile Süreyya'nın evinde bir gün yangın çıkar. Suat evin içinde, alevlerin arasında kalmıştır. Necip onu kurtarmak maksadı ile cesurca eve girer; ancak her ikisi de kurtulamaz. Aşklarının onların içini yaktığı gibi alevlerin arasında kalarak can verirler.
Previous Post
Next Post
Related Posts

16 yorum:

  1. çok iyi yaaaaaaaaaaaaa

    YanıtlaSil
  2. çok beğendim bu sayfayıı <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    YanıtlaSil
  3. çok iyi bi roman

    YanıtlaSil
  4. kitap okumaktan soğudum lan bu kitap yüzünden ne biçim kitap bu ya çok sıkıcıı

    YanıtlaSil
  5. Aslında iyi bir kitaptır; ama beğeni meselesi. Yorumnuz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Güzel bi roman

    YanıtlaSil
  7. çok tşk ederim

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir kitap okuduysan zaten anlarsın

    YanıtlaSil
  9. Güzel ama saçma karı koca mutl u ona niye aşık olasın

    YanıtlaSil
  10. yani hiç beğenmedim kitabı.sıkıcı.hem de çok sıkıcı.yani yarıyı geçmeseydim bitirmeyecektim.niye yarıya geldin madem diye sorarsanız çünkü belki devamı güzeldir dedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişiye göre değişebilir tabi. yorumlarınız için teşekkürler...

      Sil
  11. Gercek bir aşk romani. Güzel.

    YanıtlaSil
  12. Bir aşk hikayesi. Güzel.

    YanıtlaSil
  13. okuyunca sıkııcı geliyor

    YanıtlaSil
  14. Okulda edebiyat öğretmenimiz kitap okuyup özet çıkarmamızı istemişti kitabı okumayıp internetten yazmayı planlıyordum ta ki soru soracağım bu kitaptan sana diyene kadar kitabı gerçekten çok beğendim zaten psikoloji kitaplarını okumayı çok seviyorum

    YanıtlaSil

Tanzimat Döneminde Roman