9. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ 2. DÖNEM 3. YAZILI SORULARI-DİL VE ANLATIM 2. DÖNEM 3. YAZILI SORU VE CEVAPLARI-LİSE 1 DİL VE ANLATIM 2.DÖNEM 3.YAZILI SORULARI



9. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ 2. DÖNEM 3. YAZILI SORULARI ve CEVAPLAR,DİL VE ANLATIM 2. DÖNEM 3. YAZILI SORU VE CEVAPLARI,LİSE 1 DİL VE ANLATIM 2.DÖNEM 3.YAZILI SORULARI VE CEVAPLARI,9. sınıf dil ve anlatım 2. dönem 3. yazılı test soruları,lise 1 dil ve anlatım dersi 2. dönem 3. yazılı soruları ve cevapları

 


9. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ 2. DÖNEM 3. YAZILI SORULARI ve CEVAPLAR


 

1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zincirleme isim tamlaması vardır?

A)      Filmdeki olaylar İsviçre sınırında geçiyor.
B)      Kitapları, türlerine göre ayırarak kitaplığa yerleştirdim.
C)      Gelecek yıl yaz tatilini Antalya’da geçireceğiz.
D)      Sanatçı, ilk sergisini önümüzdeki hafta İstanbul’da açacakmış.
E)      Serüven romanlarının okuyucusu her yıl biraz daha artıyor.

2- Uçtuk Mohaç ufkunda görünmek hevesiyle
Canlandı o meşhur ova at kişnemesiyle
Bu beyitteki “uçtuk” kelimesindeki edebi sanat nedir?
A) Açık İstiare                              B) Kapalı İstiare                                  C) Mecaz
D) Hüsn-i Talil                             E) Teşbih

3-Kimseyle konuşmadım(  )hemen kendi daireme çekildim(  ) ancak susmak bilmeyen telefon beni canımdan bezdirdi adeta  ( )
Bu cümlede parantezli yerlere hangi noktalama işareti gelir?
A. ( , )   ( , )  ( … )
B. ( ; )  ( ; )  ( … )
C. ( , )  ( ; ) ( . )
D. ( ; ) ( ; ) ( . )
E. ( : )  ( ; )  ( . )

4-Alınan bu karar, savaşta askerin daha çok ölmesine yol açtı.”
Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdaki değişikliklerin hangisiyle giderilebilir?
A)    “daha çok” sözü “askerin” sözcüğünden önce kullanılarak
B)     “bu” sözcüğü atılarak
C)     “yol açtı” sözü yerine “neden oldu” sözü getirilerek
D)    “alınan” sözcüğü “askerin” sözcüğünden sonra kullanılarak
E)    “savaşta” sözcüğü “askerin” sözcüğünden sonra kullanılarak

5- Aşağıdaki dizelerin hangisindeki altı çizili sözcük iyelik (aitlik) eki almamıştır?
A)    Kaşa, göze kolay kanmaz yüreğim.
B)    Mecaz sevdalardan artık uzağım.
C)    Göç ettirdi sevda beni yurdumdan.
D)    Tarif etmek mümkün değil dilimle.
E)    Sildi, tek iz bırakmadı ardımdan.

6- Aşağıdaki cümlelerin hangisindeki birleşik isim yapılışına göre diğerlerinden farklıdır?
A)    Yediverenler başka bir güzellik katıyordu bahçeye.
B)    Araçlar cankurtarana yol veriyordu.
C)    Tozkoparan yol ayrımından girerseniz o semte çıkarsınız.
D)    Çocuklar en çok atlıkarıncayı sevdiler.
E)    Limanın önünde büyük bir dalgakıran yapıldı.

7- Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi soyut değildir?
A)    En başta umudu olmayan adam şiir yazamaz.
B)    Edebiyat öncelikle büyük bir özveri gerektirir.
C)    Müzisyen için ses neyse ressam için de ışık odur.
D)    İnce bir ruh kadar bilgi de lazımdır yazar için.
E)    Son yıllarda beni en çok korkutan film buydu.

8- Aşağıdakilerin cümlelerden hangisinde birbirine karşıt iki sözcük kullanılmamıştır?
A)    Yavaş gitmeyi bıraksan da artık biraz hızlansan diyorum.
B)    Biriktirdiğim bozuk paralarla bisikletimi tamir ettirdim.
C)    Fiyatlardaki artış satışlardaki azalışı beraberinde getirdi.
D)    Az yemek çok yemekten her zaman daha sağlıklıdır.
E)    Mehmet Bey irili ufaklı bir çok sorunla boğuşuyordu.

9- “Yatmak” sözcüğü aşağıdaki cümlelerin hangisinde mecaz anlamda kullanılmıştır?
A)    Çocuklar, bu akşam erkenden yattılar.
B)    Doludan, köyün bütün ekinleri yatmış.
C)    Kar yağınca bütün işler yattı.
D)    Fırtınadan gemi yana yatmış.
E)    Düşün, altındaki binlerce kefensiz yatanı!

10- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde nesne yoktur?
A)Sebzeleri küçük küçük doğrayıp tencereye attı.
B)Bugün akşama kadar soru çözecektik.
C)    Oda arkadaşlarını toplantıya çağırmadın mı?
D)    Bahçedeki büyük masanın etrafında birkaç sandalye vardı.
E)Sayfalarca süren yazıyı dün arkadaşlarına gösterdi.

11- Aşağıdakilerin cümlelerden hangisinde birbirine karşıt iki sözcük kullanılmamıştır?
F)     Biriktirdiğim bozuk paralarla bisikletimi tamir ettirdim.
G)    Yavaş gitmeyi bıraksan da artık biraz hızlansan diyorum.
H)    Fiyatlardaki artış satışlardaki azalışı beraberinde getirdi.
İ)      Az yemek çok yemekten her zaman daha sağlıklıdır.
J)     Mehmet Bey irili ufaklı bir çok sorunla boğuşuyordu.

12- Aşağıdakilerden hangisi yapı yönünden basit cümledir?
A)    Sonunda her şeylerini satıp kente taşındılar.
B)    Bin bir güçlükle tepeyi aşıp ormana ulaştılar.
C)    Bu toprakları, babalarından kaldığı için elden çıkarmak istemiyorlardı
D)    Gece geç saatlere kadar çalıştığı zamanlar uyumakta zorluk çekiyordu.
E)    Sokağın başındaki iki katlı, büyük evi onlar aldı.

13-Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi soyut değildir?
F)     En başta umudu olmayan adam şiir yazamaz.
G)    Müzisyen için ses neyse ressam için de ışık odur.
H)    Edebiyat öncelikle büyük bir özveri gerektirir.
İ)      İnce bir ruh kadar bilgi de lazımdır yazar için.
J)     Son yıllarda beni en çok korkutan film buydu.

14- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde isim tamlaması dolaylı tümleç görevindedir?
A)    Giydiği elbisenin rengini salondaki herkes beğendi.
B)    Uzaklardan, çok uzaklardan bir çığlık işitildi.
C)    Kardeşine aldığı kalem kutusunu masasının üzerine bıraktı.
D)    Dişlerini korumadığı için sık sık diş hekimine gitmesi gerekiyor.
E)    Eskiden her bahçeden ayrı bir çiçek kokusu yayılırdı, bu sokağa.

15- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “hayıflanma” anlamı vardır?
A) Bu düzen böyle gitmez!
B) Sen de mi gittin o maça!
C) Bir de sözümü tutsanız!
D) Bu yaşta bunca sıkıntı çektin!
E) Gençliğim boş yere kayıp gitti elimden, yazık!
Previous Post
Next Post
Related Posts

0 yorum:

Tanzimat Döneminde Roman