11. SINIF DİL VE ANLATIM 1. DÖNEM 1. YAZILI SINAV SORULARI-11. SINIF DİL VE ANLATIM 1. DÖNEM 1. SINAV SORULARI-11. SINIF DİL VE ANLATIM 1. DÖNEM YAZILI SINAV SORULARI

11. SINIF DİL VE ANLATIM 1. DÖNEM 1. YAZILI SINAV SORULARI-11. SINIF DİL VE ANLATIM 1. DÖNEM 1. SINAV SORULARI-11. SINIF DİL VE ANLATIM 1. DÖNEM YAZILI SINAV SORULARI

2013-2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ..............LİSESİ 11. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ 1. DÖNEM 1. YAZILI SINAV SORULARIDIR




1- Aşağıda verilen cümleleri doğru – yanlış durumlarına göre inceleyiniz?
·          Sanatsal metinlerde anlatılanlar olduğu gibi yaşanmıştır. (    )
·          Kurmaca metinlerde dil, duygusal ve çağrışımsal bir nitelik taşır. (     )
·          Anılar, iddia ve ispat yazılarıdır. (    )
·          Günlüklerin yalın, açık ve içten bir anlatımı vardır. (    )
·          Anılar da günlükler gibi günü gününe ve belgelere dayanılarak yazılır. (    )


2- Açık bir anlatım hangi özellikleri taşımalıdır? Yazınız.


3- Edebiyatımızda mektup tarzında yazılmış romanlardan dört tanesinin adını yazarıyla birlikte yazınız. 


4- Günlükler ne tür metinlerde kullanılabilir? Örneklerle açıklayınız.




   5- Anı ile  günlük türlerinin ikisi de insanların başından       geçenleri anlatmasına rağmen bu türlerin ayrı ayrı metin türleri olarak incelenmesinin nedeni nedir? Yazınız


   6- Türk Edebiyatında mektup biçiminde yazılmış romanlardan ikisinin adını ve yazarını yazınız?


   7- Özel  mektuplarla  iş  mektuplarının  benzer  ve  farklı  yanlarını  beş  madde  ile  açıklayınız.

  

8- Aşağıda verilen cümlelerdeki boşlukları uygun şekilde doldurunuz.
·      Günlüklerde dil ………………………………………işlevde  kullanılır.
·          İş mektuplarında ………………………. anlatım kullanılır.
·          Edebiyatımızda ilk anı örneği olarak ……………………………………………………………. kabul edilebilir.
·          ………………..,  geçmişte insan belleğinde iz bırakan olay ve olguları anlatır.
·          Öğretici metinlerde kelimeler genelde ………………………………….. anlamda kullanılır.

Previous Post
Next Post
Related Posts

0 yorum:

Tanzimat Döneminde Roman