Türk Dili ve Edebiyatı Uygulama Sınavı Ölçeği ve Yönergesi


Türk Dili ve Edebiyatı, Dil ve Anlatım Uygulama Sınavı Ölçeği ve Yönergesi

Dil ve Anlatım ile Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde yapılacak uygulama sınavı “dinleme, konuşma, okuma ve yazma” becerilerini ölçmeyi amaçlamaktadır. Dil ve anlatım dersi uygulama sınavı ölçeği ve yönergesi aşağıdaki gibidir:

1.Dinleme

Ölçütler Puanlama 1 2 3 4 5
Dinlediği metnin temasını belirler.





Metinde geçen yer,zaman,kişi unsurlarını açıklar.





Metni  yorumlar ve kısaca özetler.





Metnin türünü belirler.





Metnin vermiş olduğu  mesajı belirler.




2.Konuşma

Ölçütler Puanlama 1 2 3 4 5
İstanbul Türkçesi konuşma,ağız özelliklerini resmi konuşmada terk etme.





Telaffuz ve vurgulamalara uyma.





Aynı ses tonunda konuşmama, ses tonunu ayarlayabilme.





Jest ve mimiklerden faydalanma.





Konuşmasını güncel örneklerle,alıntılarla  ve etkileyici örneklerle süsleyebilme. (Konuya Hakimiyet)




 
dil ve anlatim Uygulama Sinavi olcegi ve Yonergesi
Türk Dili ve Edebiyatı Uygulama Sınavı Ölçeği ve Yönergesi

3.Okuma

Ölçütler Puanlama 1 2 3 4 5
Okuma akıcılığı ve Hızı





Telaffuz (Diksiyon)





Vurgu ve Tonlama





Anlaşılırlık





Duraklama




4.Yazma

Ölçütler Puanlama 1 2 3 4 5 
Konu dışına çıkmama,metni sınırlayabilme.





Kâğıt düzeni





Yazı planı( giriş, gelişme, sonuç)





Yazım kurallarına uyma





Noktalama işaretlerine uyma    









Türk dili ve edebiyatı ile dil ve anlatım  uygulama sınavı soru puan ve süre dağılımları şu şekilde:
Previous Post
Next Post
Related Posts

0 yorum:

Tanzimat Döneminde Roman