ANLATIM TÜRLERİNİN SINIFLANDIRILMASI-ANLATIM TÜRLERİNİN SINIFLANMASI-ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLAMA

ANLATIM TÜRLERİNİN SINIFLANDIRILMASI, ANLATIM TÜRLERİNİN SINIFLANMASI, ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLAMA, ANLATIMDA SINIFLAMA, ANLATIMDA SINIFLANDIRMA, 10 SINIF DİL VE ANLATIM

ANLATIM TÜRLERİNİN SINIFLANDIRILMASI

Her anlatım gerçekleştiği bağlam içinde ayrı bir bütünlük arz eder. Anlatım, dil bilgisi kuralları ve anlam ilişkisi ile birbirine bağlanan cümle ve paragraflardan meydana gelir.

Edebî türler veya metin türlerinde farklı anlatım birimleri bir araya gelir. Örneğin bir öyküde betimleme (tasvir etme), açıklama, tanıtma amacıyla yazılmış parçalar hikâye etme çevresinde birleştirilir. Makale türünde ise açıklama, tanımlama, tartışma, gibi anlatım biçimleri birlikte kullanılabilir.

Anlatımın gerçekleşmesi esnasında iletişime katılan öğelerin, anlatımın amacı, alıcıda uyandırılmak istenilen duygu ya da düşünce, anlatıcının anlatılan konu veya obje karşısındaki tavrı anlatım türünü belirler.
Previous Post
Next Post
Related Posts

0 yorum:

Tanzimat Döneminde Roman