DESTANSI ANLATIM-EPİK ANLATIM-DESTANSI (EPİK) ANLATIM

destansı anlatım nedir,epik anlatım nedir,destansı anlatımın özellikleri,destansı anlatımın genel özellikleri,destan türü nedir,destan türünün tarihsel gelişimi,destansı anlatım türü,epik anlatım türü,destansı epik anlatım,epik destansı anlatım

DESTANSI ANLATIM-EPİK ANLATIM-DESTANSI (EPİK) ANLATIM

Destansı anlatım; yiğitlik, savaş ve savaş sahneleri, kahramanlık gibi konuların anlatımında sıkça başvurulan bir anlatım yöntemidir. Bu anlatım türünde yakıp yıkmalar, vurup kırmalar gibi savaş ve kanga sahnelerin ön plandadır. Bu bakımdan okurda coşku, yiğitlik ve savaş arzusu  uyandırır. Sürekli bir hareketin söz konusu olduğu bu anlatım türünde abartmaya (mübalağaya) çokça yer verilmektedir. Türk edebiyatında, epik anlatıma sıkça rastlanır.

Destan, manzum olarak (şiir şeklinde) söylenen ya da yazılan uzun bir hikayeye dayanmaktadır. Günlük hayatı aşan bir anlatım türüdür. Destanlar ve epik anlatım için yakın çağ pek elverişli bir zaman dilimi değildir. Çünkü destanlar, geçmiş zamanlarda yaşanan halkı derinden etkileyen olayların anlatıldığı edebi bir türdür. Bu bakımdan toplumların manevi mirasıdır destanlar. Ancak her toplumun kendine ait doğal bir destanı bulunmayabilir. Bizde ise pek çok doğal destan bulunmaktadır: Manas Destanı, Ergenekon Destanı, Göç Destanı, Türeyiş Destanı vb. Bu durum bize atalarımızın başından birçok -ama doğal ama düşmanlar tarafından yaşatılan- felaketin geçtiğini düşündürmektedir. Destanlar başlangıçta sözlü olarak oluşturulan, daha sonra bilinmeyen bir sanatçı tarafından yazıya geçirilen bir edebi türdür.
Previous Post
Next Post
Related Posts

0 yorum:

Tanzimat Döneminde Roman