EMREDİCİ ANLATIM NEDİR?EMREDİCİ ANLATIMIN ÖZELLİKLERİ-EMREDİCİ ANLATIM NASIL YAPILIR?

emredici anlatımın özellikleri,emredici anlatım nasıl yapılır,emredici anlatımın nitelikleri nelerdir,trafik kuralları emredici anlatım,emredici anlatımın genel özellikleri,kullanım kılavuzu emredici anlatım,DİLİN ALICIYI HAREKETE GEÇİRME İŞLEVİ

EMREDİCİ ANLATIM


Açıklayıcı ve öğretici yönleri bulunan emredici anlatımda emir, öneri, telkin anlamı taşıyan ifadeler yer alır. Bu tür anlatımda dil, "alıcıyı harekete geçirme" işleviyle kullanılır.
Sosyal yaşamın düzenlenmesinde, trafik kurallarında, bazı eşyaların kullanma kılavuzlarında, ilaçların kullanma kılavuzlarında emredici anlatım kullanılır.

Emredici Anlatımın Özellikleri:

1. Dil alıcıyı harekete geçirme işlevinde kullanılır.
2. Emir, telkin, öneri anlamı taşıyan ifadelere sıkça yer verilir.
3. Öğretici ve açıklayıcı yönleri vardır.
4. Bu tür anlatımın bulunduğu cümlelerde fiiller hakimdir.
5. Uyulması beklenen bir anlatımı vardır. (Zorlama anlamı vardır)
6. Sosyal hayatın düzenlenmesinde ortaya konulan kurallar emredici anlatımla verilir.
7. Trafik kuralları, bazı eşyaların kullanma kılavuzları, ilaçların kullanma kılavuzları (prospektüsler) emredici anlatıma örnek verilebilir.

Previous Post
Next Post
Related Posts

0 yorum:

Tanzimat Döneminde Roman