METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI-METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI KONU ANLATIMI-METİNLER NASIL SINIFLANDIRILIR?SINIFLANDIRMA İLKELERİ

METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI,METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI KONU ANLATIMI,METİNLER NASIL SINIFLANDIRILIR,METİNLERİN SINIFLANDIRMA İLKELERİ 
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
Metinler; gerçeklikle ilişkileri, işlevleri ve yazılış amaçları bakımından sınıflara ayrılır. Bu bakımdan metinler, sanat (edebi metinler) metinleri ve öğretici metinler olmak üzere işlevleri bakımından iki grupta incelenir.

Sanat metinlerinde (edebi metinlerde) yan anlam değeri taşıyan ve onu okuyan kişinin kültürüne, anlayışına, sezgisine bırakılan ifadelere yer verildiğini, mecazlı ifadeler kullanıldığını böylece anlatıma çağrışım ve duygu değeri kazandırarak okuyucunun metinden yeni ve farklı anlamlar çıkarabildiğini görüyoruz. Sanat metinlerinde gerçekliğin yazar tarafından dönüştürülmesi söz konusudur. 

Öğretici metinler ise bilgi vermek maksadıyla yazılır. Öğretici metinler günlük hayatın gerçeklerini, tarihi olayları, felsefi düşünceleri ve bilimsel gerçekleri anlatan metinlerdir. Öğretici metinler genelde kelimelerin ilk anlamlarıyla oluşturulduklarından, yani kelimeler gerçek anlamlarıyla kullanıldıklarından bu metinler; okuyucuda aynı izlenimi bırakır, farklı anlaşılmalara meydan vermez.


Sınıflandırma ve adlandırma "nesneleri" tanıdık hale sokar ve  onlara anlam ve önem kazandırır.
 
Sınıflandırmada dikkate alınması gereken kurallar şunlardır:
a. Sınıfları ayıklamak ya da gruplandırmak için her basamakta yalnızca 
bir tek ilke kullanılabilir.
b.  Sınıflama ya da bölmenin basamaklarında hiçbir grup ya da sınıfın atlanmamış olmasına dikkat edilmelidir.
c. Hiçbir ara adım unutulmamalıdır.
Previous Post
Next Post
Related Posts

0 yorum:

Tanzimat Döneminde Roman