Dil ve Anlatım Uygulama Sınavı Örneği



Dil ve Anlatım Uygulama Sınavı Örneği

......... MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ 2016-2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI   ......  SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ 1. DÖNEM UYGULAMA SINAVI  SORULARIDIR
Öğrencinin adı/soyadı:                                                                   Nu:                  Sınıfı:
                                                    OKUMA ETKİNLİĞİ (25p)

                                                                                                                       
        Bu bölümde Türk Edebiyatının en ünlü hikayecilerinden Ömer Seyfettin'in "Forsa" adlı hikayesinden alınan bir bölüm verilecek. (Sınıf kalabalık olduğu için okuma etkinliği bu şekilde yapılacak.)



1-      Okuduğunuz bu metnin yazılış amacı ne olabilir? Neden?





2-      Bu parçanın yazılışında genel olarak dil hangi işlevde kullanılmıştır?





3-      Bu parçanın ana düşüncesi nedir?







4-      Hikayenin kahramanları kimlerdir?





YAZMA ETKİNLİĞİ (30p)
            Hikayenin sonunu tamamlayınız. (En az üç paragraf)









DİNLEME ETKİNLİĞİ (20p)
Bu bölümde eba.gov.tr'den aldığımız bir parçayı dinletiyoruz. Parçaya ulaşmak için buraya tıklayınız. 
1-      Dinlediğiniz bu parça ne ile ilgilidir?





2-      Bu parçanın ana düşüncesi nedir?





3-      Bu parçada tanıtılan eserin yazarı kimdir, hangi millettendir?






4-      Bu parçada tanıtılan eserin türü nedir?
         
Previous Post
Next Post
Related Posts

2 yorum:

  1. dinleme metnine ulaşammıyorum. yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  2. Bu daha iyi gibi yav yazım noktalama soruyorlar bize why

    YanıtlaSil

Tanzimat Döneminde Roman